 |
KOPI Forum Klubu Opiekunów Pracowni Internetowych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Weronika Użytkownik Forum
Dołączył: 24 Apr 2009 Posty: 34 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wed Mar 24, 2010 12:43 pm Temat postu: Połączenia sieciowe |
|
|
Dlaczego niektórzy uczniowie nie mogą zalogować się na swoje konta (zalogowanie niemożliwe ponieważ domena SBSMEN nie jest dostępna) Czasami jest tak, że zalogują się a nie ma programów. Przestał działać również internet. Wydaje mi się, że ktoś coś wyłączył na serwerze ale nie wiem co:( Czy połączenie lokalne sieciowe zew. pod którymi jest napisane "kabel sieciowy odłączony" ma być włączone? Podobny problem mam w 2 pracowni ale tam zauważyłam, że pomaga restart serwera i powodem może być błąd przy zamykaniu serwera. Proszę o wsparcie? Kto w razie takiej awarii technicznej powinien naprawiać sprzęt? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Maciek Administrator

Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
Wysłany: Wed Mar 24, 2010 1:01 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy połączenie lokalne sieciowe zew. pod którymi jest napisane "kabel sieciowy odłączony" ma być włączone? |
Wszyscy wiedzą, ze to krasnoludki przynoszą internet we wiaderkach, więc po co komuś jakiś głupi kabel.
Nie przyszło ci na myśl, ze w samym pytaniu już zawarta jest odpowiedź? Komputer ci mówi, ze kabel sieciowy jest odłączony (więc może jest odłączony?). Należy to sprawdzić. Być może kabel jest zepsuty, a może urządzenie po drugiej stronie jest wyłączone? W takim przypadku oczywiste jest, że internetu nie ma i nie będzie, chyba, ze sobie te krasnoludki załatwisz.
Jeśli niektórzy uczniowie nie mogą się zalogować, to zapewne nie ma połączenia z serwerem. Czy to są zawsze te same komputery? Sprawdź kable sieciowe. Może ktoś je dla żartu odłączył, a może sprzątaczka? Czasami pracowniane switche lubią zastrajkować, wystarczy na chwilę wyłączyć im zasilanie.
W razie awarii powinien ją usunąć ktoś, kto się na tym zna. Zależy to od szkoły. Jeśli uszkodzony jest sprzęt i jest na gwarancji, to sprawa jest oczywista. Jednak, gdy się okaże, ze coś nie działa, bo kabelek został wyjęty z komputera, a nauczyciel tego nie sprawdził - serwis skasuje szkołę. Podobnie będzie jeśli będzie problem dotyczył oprogramowania nie sprzętu - nie ma bowiem czegoś takiego jak gwarancja na Windows.
Najlepiej dla szkoły byłoby, żeby zatrudniła kogoś, kto zajmie się całością sieci. Szkoły różnie sobie radzą, czasem dają dodatkowe zlecenie nauczycielowi, jeśli się na tym zna. Czasem robi to zewnętrzna firma w ramach stałego zlecenia.
A czasem czekają aż w ogóle wszystko przestanie działać. _________________
Belfer.one.PL
Autorski Przewodnik Kulturalny |
|
Powrót do góry |
|
 |
Weronika Użytkownik Forum
Dołączył: 24 Apr 2009 Posty: 34 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Thu Mar 25, 2010 7:38 am Temat postu: re |
|
|
Dzięki Maćku....sprawdzałam kable zaraz jak zaistniał problem ale zrobię to jeszcze raz pracownia jest bardzo malutka być może ktoś nogą coś uszkodził. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego nieraz nie ma połączenia stacja z serwerem i trzeba restart robić na serwerze bo nie ma programów. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|