Forum KOPI Strona Główna KOPI
Forum Klubu Opiekunów Pracowni Internetowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kilka pytań....zielonej :(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KOPI Strona Główna -> SBS 2003 R2 edycja jesień 2007 - wiosna 2008
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iwonagos
Użytkownik Forum


Dołączył: 13 Nov 2008
Posty: 20

PostWysłany: Fri Nov 14, 2008 2:30 pm    Temat postu: kilka pytań....zielonej :( Odpowiedz z cytatem

Witam. Tak jak napisalam w temcie, jestem zielona:(, glupio mi bo pytania sa banalne, ale trudno, skads sie musze dowiedziec. Prosze wiec was o wyrozumialosc i cierpliowsc:)
1. Czy moge na komp. uczniowskich zainstalowac przegladarke np firefox, czy musi to byc exploler?
2. Chcialabym, zeby uczniowie przesylali mi w sieci swoje prace, teraz gdy cos robia, przesylaja mi mailem, nie wiem jak sie do tego zabrac w ogole.....
3. Mam dokupiony komp, laptopa na ktorym pracuje. Loguje sie na nim jako administator, nie widze dyskow uczniowskich. Czy to oznacza, ze nie jestem w sieci? Jezeli nie, to jak to zrobic?
Prosze o pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mirek
Administrator


Dołączył: 04 Sep 2004
Posty: 974
Pomógł: 4
Skąd: Kęsowa

PostWysłany: Sat Nov 15, 2008 12:31 am    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

1. Oczywiście można zainstalować na stacjach ff. Należy jedynie w opcjach ustawień tej przeglądarki dopisać proxy, czyli w Twoim przypadku sbs2008 i port 8080.
IE jest w windowsie standardowo. Należy jedynie zadbać o aktualizacje.

2. Tutaj rozwiązań jest kilka.

Mając dostęp do serwera masz oczywiście również podgląd i dostęp do prac uczniów, gdyż zwyczajowo zapisują je na scieżce sieciowej czyli np. O:\redirect\student001d (u nich to dysk H). Robimy to w pracowni albo łącząc się zdalnie np. z domu