|
KOPI Forum Klubu Opiekunów Pracowni Internetowych
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbu Użytkownik Forum
Dołączył: 10 Sep 2007 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Tue Sep 11, 2007 7:30 pm Temat postu: problem z sbs2007 |
|
|
Witam kolegów i koleżanki - administratorów szkolnych pracowni. Ja choć administratorem jeszcze wcale sie nie czuję, muszę pełnić jego obowiązki. Mam problem i liczę na pomoc doświadczonych opiekunów pracowni. A oto opis mojego problemu:
Mam zupełnie nową pracownie. W lipcu została zainstalowana i przy mnie
sprawdzona. Wszystko chodziło jak należy, kazdy punkt procedury
przeszłam. Zaczęły się wakacje i nikt nie miał dostepu do pracowni.
Aktualnie wróciłam i efekt jest taki:
-po uruchomieniu serwera wszystko działało, jedyny problem jak
zauważyłam to laptop nie widział urządzenia USB, choć poprzednio do
wszystkich komputerów mogłam podłączyć dysk wymienny ten sam i działał,
- po godzinie pracy- nie mogę tworzyć użytkowników, brak łączności w
sieci (ale internet działa), ping na sbs2007 wysyła pakiety, ping na
sąsiednie stanowisko - brak łączności, niemożliwe jest zapisywanie
dokumentów, drukowanie ich na drukarce sieciowej, poprostu przerwana
łączność sieciowa,
- po ponownym uruchomieniu serwera wszystko gra, znowu tworzę
użytkowników, logują się studenci, drukuję na drukartce sieciowej, mogę
doinstalować urządzenie USB na stanowisku roboczym (prócz laptopa, bo
nadal nie widzi),
-po jakimś czasie klapa, problemy z siecią i te same ograniczenia
Obserwuję podgląd zdarzeń i okazuje się, że sypie się błąd za błędem,
ale tylko są błędy aplikacji. Jeden pamiętam i spróbuję opisać "w usłudze
AD jest wiele kont komputerów z tym samym identyfikatorem GUID lub
adresem MAC i serwer użyje pierwszego konta i usługa sieciowa przerwana"
coś w tym rodzaju. Inne numery błędów:1058, 1030, 1000.
Przeszukałam w internecie co się dało i podobno takie błędy się
pojawiają jak są dwie domeny, ale u mnie jest tylko jedna i nie
próbowałam zmieniać nazwy, ani nic podobnego. Wcale nie ingerowałam i nie grzebałam w serwerze poza kopiowaniem kont student001d i tworzeniem nowych w nowym kontenerze.
Ktoś podpowiedział mi, abym sprawdziła następujące rzeczy:
1. Czy jest poprawnie zainstalowany serwer
> Start-Programy-Narzędzia Administracyjne-Menadzer Internetowych Usług Informacyjnych (IIS)
> Otworzyć: Witryny Sieci Web. Tutaj powinny być 4-5 stron -- tu wszystko gra!!!
2. Sprawdzić, czy serwer pobrał aktualizację SP2 i czy działa usługa RIS
jeśli nie: wykonać poprawki wg.
http://www.kopi.eduforum.pl/index.php?id=11&fqid=1&faqid=93 -- zrobiłam i jest ok!!!
3. Sprawdzić, czy rozpoznanie USB działa podobnie w domenie i lokalnie --na laptopie nie widzi USB ani w sieci, ani lokalnie, a na stanowisku nie umiem umożliwić logowania lokalnego(wiem, że to gdzieś w GP, ale nie wim gdzie)!!!
4. Proszę sprawdzić na serwerze GUID poszczególnych klientów i czy wszyscy są w jednostce MEN -- nie wiem jak się za to zabrać!!!
5. Sprawdzić serwer na okoliczność wirusa - wirusów brak !!!
Błagam o pomoc, bo nie wiem co dalej robić, a pracować trzeba.
Pozdrawiam _________________ Dara |
|
Powrót do góry |
|
|
Mirek Administrator
Dołączył: 04 Sep 2004 Posty: 974 Pomógł: 4 Skąd: Kęsowa
|
Wysłany: Tue Sep 11, 2007 8:37 pm Temat postu: |
|
|
Zaproponowałem Ci sprawdzenie tych kilku punktów przede wszystkim po to, by wyeliminować instalacje serwera od nowa. Skoro już wiem, że serwer jest zainstalowany poprawnie i aktualizacja poprawiona, to należy odpowiedzieć na jeszcze kilka pytań. Główny problem to, jak widzę usługa dhcp. Możliwe, że jednak gdzieś po drodze masz jeszcze urządzenie z tą usługa. Może to być modem lub inny serwer itp.
1. Napisz za pomocą jakich urządzeń dostajesz internet
2. Co dostajesz po wpisaniu polecenia ipconfig /all
3. Co do USB. Są tylko dwie możliwe przyczyny:
- brak sterownika do USB 2.0 lub inny błąd instalacji urządzenia.
- w lokalnych zasadach zablokowano pokazywanie określonych dysków
4. Aby swobodnie operować komputerem (laptopem) w trybie lokalnym należy utworzyć lokalne konto administratora. Opis: http://www.kopi.eduforum.pl/index.php?id=43&id2=34
5. Co do GUID. sprawdzamy to nsp. Zarzadzanie serwerem-Zarządzanie Zaawansowane-domena-Men-Komputery-prawy klik Właściwosci- zakładka Instalacja zdalna - Unikatowy Identyfikator Komputera
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
KarolDC Użytkownik Forum
Dołączył: 14 Oct 2004 Posty: 90 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Tue Sep 11, 2007 8:54 pm Temat postu: |
|
|
Z opisu wynika, że pracownia została postawiona z Ghosta (te same nr GUID, błąd synchronizacji czasu z serwerem i inne błędy. W takiej sytuacji to tylko prawidłowa instalacja serwera i stacji uczniowskich. |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrT Moderator
Dołączył: 25 Jun 2007 Posty: 352 Pomógł: 2 Skąd: nie umiem czytać
|
Wysłany: Thu Sep 13, 2007 5:19 am Temat postu: |
|
|
Na początek:
Jeżeli sieć działa wolno to sprawdź switch-a, czy prawidłowo zostały wykonane krosowania. KABEL OD SERWERA NIE POWINIEN BYÆ W£¡CZONY W POLA OD 1 DO 24 TYLKO W JEDNO Z PÓL PO PRAWEJ STRONIE.
Po zmianie krosowania na switch-u wyłącz go na chwilę z prądu - musi poczyścić sobie tablice krosowań. Chyba, że ktoś ustawił w nim coś programowo to pozostaje podłączyć się tylko laptopem i sprawdzić co tam jest i przywrócić do ustawień fabrycznych.
Następnie:
1.Usuń z AD jednostki MEN wszystkie komputery
2.Ponownie dodaj komputery do AD
- zaloguj sie lokalnie jako administrator na stacji roboczej
- Mój komputer | Właściwości | Nazwa komputera - zmień
i tu przypisz do grupy roboczej np. MEN
- Po restarcie komputera ponownie: Mój komputer | Właściwości | Nazwa komputera - zmień
i tu przypisz do domeny
3. Na serwerze w AD przenieś komputery z jednostki Computer do MEN Komputery
Jeżeli chodzi o USB to może masz uruchamiany skrytp zabraniający uruchamiania USB - skrypt jest wykonywany w trakcie logowania.
I jeszcze jedno - ARKA VIR - to jest niewypał jeżeli chodzi o serwer - poprostu wyłaczaj po kolei jego moduły, a najlepiej wywalić go całkiem i zakupić na całą szkołę np GDatę. |
|
Powrót do góry |
|
|
szulcusie Użytkownik Forum
Dołączył: 23 Sep 2004 Posty: 129 Pomógł: 4 Skąd: Stolno
|
Wysłany: Thu Sep 13, 2007 6:34 pm Temat postu: |
|
|
Nie jestem specjalistką, ale stawiam na Antyvira. U mnie działy sie podobne "cuda". Sprowadziłam nawet serwis, pan niestety nie bardzo wiedział jak się do tego zabrać. Odinstalowaliśmy na moją sugestię antywirusa i wszystko zaczęło działać. Po ponownej instalacji znowu sieć przestała działać. Potem juz samodzielnie wyłączałam i włączałam niektóre usługi w Antyvirze. Suma summarum teraz wyłączyłam wszystkie. Zastanawiam się gdzie lub do kogo napisać, że niepotrzebnie wydano pieniądze na zakup tego programu a my zostaliśmy bez programu. Podobne problemy ma wielu użytkowników Lata 2007, co widać na forum http://sbs.oeiizk.edu.pl/news2/ _________________ Alicja |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrT Moderator
Dołączył: 25 Jun 2007 Posty: 352 Pomógł: 2 Skąd: nie umiem czytać
|
Wysłany: Thu Sep 13, 2007 7:22 pm Temat postu: |
|
|
Napisac do Koordynatora w kuratorium |
|
Powrót do góry |
|
|
bbu Użytkownik Forum
Dołączył: 10 Sep 2007 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Thu Sep 13, 2007 7:34 pm Temat postu: |
|
|
Wszystkim dziękuję za pomocne sugestie. Będę próbowała wszystkiego.
Z DSL-a kabel podłączyli mi prosto do serwera, ale dziś już go przepiełam, bo nie było internetu w klasach obok. Podłączyłam go gdzieś z prawej strony, ale czy dalej niż na 24 nie wiem, jutro sprawdzę. Faktycznie wyłączę na chwilę z prądu. Antywirus też zblokuję.
Przygotowałam użytkowników automatem i mają przekierowany zapis na dysk c: stanowiska, dzieki temu mogę prowadzić lekcje (ale bez drukowania). Dziwne, że internet i poczta lokalna działa, ping na serwer i z serwera na stację działa, a domena niedostępna. Ipconfig/all nie wskazuje na to, aby coś było nie tak.
Tymczasem dzięki. Odezwę po kolejnych próbach.
Bożena _________________ Dara |
|
Powrót do góry |
|
|
bbu Użytkownik Forum
Dołączył: 10 Sep 2007 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Thu Sep 13, 2007 8:00 pm Temat postu: |
|
|
Jeszcze coś zauważyłam. W WSUS, gdy spawdzałam stan instalacji aktualizacji, okazało się, że wśród komputerów 2 się powtarzają (mam ich więcej niż powinno być. Przy tych powtórzonych jest informacja, że komputer nie raportował stanu 67 dni, ale AD nie mam za dużo komputerów! Co to niby ma znaczyć? _________________ Dara |
|
Powrót do góry |
|
|
JakubC Moderator
Dołączył: 05 Jul 2005 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Fri Sep 14, 2007 4:37 pm Temat postu: |
|
|
PiotrT napisał: | Na początek:
Jeżeli sieć działa wolno to sprawdź switch-a, czy prawidłowo zostały wykonane krosowania. KABEL OD SERWERA NIE POWINIEN BYÆ W£¡CZONY W POLA OD 1 DO 24 TYLKO W JEDNO Z PÓL PO PRAWEJ STRONIE.
|
Mogę prosić o rozwinięcie? o jakie pole z prawej strony chodzi?? uplink?
PiotrT napisał: |
Po zmianie krosowania na switch-u wyłącz go na chwilę z prądu - musi poczyścić sobie tablice krosowań. Chyba, że ktoś ustawił w nim coś programowo to pozostaje podłączyć się tylko laptopem i sprawdzić co tam jest i przywrócić do ustawień fabrycznych.
|
O jakich my switchach mówimy?
przepraszam za wybieganie poza temat, ale bardzo zaciekawiła mnie tak wypowiedź. _________________ Jakub Cichocki | cogitech group |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek Administrator
Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
Wysłany: Fri Sep 14, 2007 7:29 pm Temat postu: |
|
|
Jakub, switch zapewne taki sam jak widziałeś u mnie. Wyłączenie switcha czasem pomaga na problemy, kilkakrotnie miałem taką sytuację, że komputery klienckie miały problem z połączeniem, wyłączenie z prądu pomogło. Switche te mają też właśnie wejście oznaczone jako uplink, nadające się do podłączenia serwera. _________________ Belfer.one.PL
Autorski Przewodnik Kulturalny |
|
Powrót do góry |
|
|
bbu Użytkownik Forum
Dołączył: 10 Sep 2007 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Fri Sep 14, 2007 8:42 pm Temat postu: |
|
|
Witajcie,
boję się za wcześnie cieszyć, bo dziś w szkole byłam tylko chwilę, ale właśnie w tym czasie wszystko działało jak należy. Przepiełam serwer w swichu na prawy koniec i wyłączyłam na chwilę z prądu. Po ponownym uruchomieniu serwera wyłączyłam tego felernego antyvirusa i do czasu opuszczenia szkoły sieć działała. Mam tylko nadzieję, że jak wrócę w poniedziałek nadal wszystko będzie w porządku. W każdym razie dzięki za dobre rady. Odezwę się po zasłużonym odpoczynku. _________________ Dara |
|
Powrót do góry |
|
|
meerc Użytkownik Forum
Dołączył: 15 Sep 2007 Posty: 3
|
Wysłany: Sun Sep 16, 2007 12:59 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich !
Dobrze że istnieje ta stronka i można sie czegoś sensownego dowiedzieć
Pozdrawiam wszystkich i życzę (jeżeli to możliwe) spokojnej pracy
szulcusie dzięki za radę - chyba działa (odinstalowałem antywira |
|
Powrót do góry |
|
|
dakko Użytkownik Forum
Dołączył: 16 Sep 2007 Posty: 8
|
Wysłany: Mon Sep 17, 2007 10:13 am Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich uszczęśliwionych przez firmę Microsoft serwerem sbs. Od 2 tygodni i ja zaliczam się do tej grupy i już mam problemy.
Otóż nie mogą się logować studenci. Administrator ze stacji roboczej loguje się bez problemu, internet na serwerze działa, natomiast przy próbie logowania na konto studenta - klapa. Odrzuca użytkownika i (lub) hasło. Szlag mnie trafia, bo od piątku nie mogę sobie z tym poradzić - w pracowni spędziłem ostatni weekend. Zrobiłem reinstalację systemu, oczywiście w czasie jej trwania pojawiały się komunikaty o błędach, ale cóż mogłem poradzić. Przeczytałem wypowiedzi z tego forum, zastosowałem się do wskazówek, czyli SP2, resetowanie switcha i nic. Dalej kicha. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbu Użytkownik Forum
Dołączył: 10 Sep 2007 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Mon Sep 17, 2007 3:35 pm Temat postu: |
|
|
Jestem pewna, że ktoś nam pomoże, bo ja jestem już o krok do przodu.
Jednak cieszyłam sie za wcześnie. Dziś owszem sieć działa, studenci się logują, drukują, ale za to serwer powitał mnie niebieskim ekranem. Co z nim robić? _________________ Dara |
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrT Moderator
Dołączył: 25 Jun 2007 Posty: 352 Pomógł: 2 Skąd: nie umiem czytać
|
Wysłany: Mon Sep 17, 2007 8:32 pm Temat postu: |
|
|
Do dakko:
Jeżeli logujesz się na stacji roboczej do domeny na konto administratora to znaczy,że sieć jest OK. Zmień hasło dla studenta - co edycja to inne hasła (są z $....).
Do bbu:
Niebieski ekran (ekran śmierci)-zrzut pamięci fizycznej - Prawdopodobne przyczyny:
1. podłączone do serwera urządzenia pracujące na USB. - odłącz je
2. Podmień pamięć RAM
3. Jeżeli masz możliwość włóż jeszcze RAM-u |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|