Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Thu Nov 17, 2011 8:32 pm Temat postu: Stacje klienckie nie łączą się z serwerem |
|
|
Witam serdecznie.
Jestem opiekunem pracowni komputerowej w szkole.
Dwa dni temu podczas zajęć, jednostki klienckie zaczęły się zawieszać a po restarcie już się nie połączyły z serwerem. Ponowne uruchomienie serwera nic nie dało. Co więcej na serwerze nie można połączyć się z internetem - przeglądarki pokazują błąd serwera proxy. Nadmienię, że wszystkie konfiguracje nie były zmieniane. Nikt też nie miał dostępu do serwera.
Czy mogę prosić o jakąś pomoc? |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek Administrator
Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
Wysłany: Thu Nov 17, 2011 8:54 pm Temat postu: |
|
|
A wykonałeś zestaw standardowych czynności?
Nie można się zalogować? Czy tylko "nie ma internetu"?
Czy komputery dostają IP? Czy resetowałeś switcha?
Jaka to pracowania? _________________ Belfer.one.PL
Autorski Przewodnik Kulturalny |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Thu Nov 17, 2011 9:03 pm Temat postu: |
|
|
Internet po za serwerem jest. Otwierając dowolną przeglądarkę na serwerze pojawia się komunikat o błędnym proxy.
Stacje podczas uruchamiania nie wykrywają serwera DNS więc prawdopodobni nie dostają IP.
Switha od Neostrady restartowałem.
Jest to pracownia MEN SBS 2008 |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek Administrator
Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
Wysłany: Thu Nov 17, 2011 9:15 pm Temat postu: |
|
|
A co nas tu obchodzi internet gdzie indziej. Zapytam jeszcze raz, czy możesz się zalogować na stacji jako np student001d? Jeśli nie to jak się logujesz?
Czy użyłeś w takim razie podstawowej komendy ipconfig /all - aby sprawdzić jaki jest numer IP stacji i czy taki być powinien?
A czy serwer sbs coś komunikuje? _________________ Belfer.one.PL
Autorski Przewodnik Kulturalny |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Thu Nov 17, 2011 9:21 pm Temat postu: |
|
|
Serwer nic nie komunikuje.
nie można się zalogować jako użytkownik np. student. Wyskakuje komunikat o braku użytkownika w danej domenie.
Jedynie przez login 'administrator' do konkretnej jednostki.
nie sprawdziłem IP, skoncentrowałem się na serwerze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Napinator Użytkownik Forum
Dołączył: 28 Jun 2008 Posty: 421 Pomógł: 17 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Fri Nov 18, 2011 8:17 am Temat postu: |
|
|
To może najpierw odpowiedz nam czy stacje klienckie pobierają adres ip z serwera |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Fri Nov 18, 2011 12:14 pm Temat postu: |
|
|
Właśnie mam możliwość sprawdzenia tego wszystkiego.
Stacje nie pobierają adresu serwera |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Fri Nov 18, 2011 4:20 pm Temat postu: |
|
|
Miałem wyłączone w ISA Microsoft Firewall. Włączenie pomogło tym, że chwilowo internet na serwerze zadziałał a jednostki dostały adresy IP serwera. Logowanie kończy się na komunikacie: "Nie ma obecnie serwerów logowania dostępnych dla obsługi żądania logowania" |
|
Powrót do góry |
|
|
bw Użytkownik Forum
Dołączył: 20 Oct 2008 Posty: 29 Pomógł: 1 Skąd: G-wo
|
Wysłany: Fri Nov 18, 2011 5:04 pm Temat postu: |
|
|
Taki komunikat może wystąpić, gdy zawiesi się switch. Należy wyłączyć wszystko: stacje, serwer, switch. Włączyć switch, poczekać około 2 minut, albo do chwili, kiedy switch wystartuje, (zapalą się kolorowe diody), włączyć serwer, sprawdzić jego działanie, połączenie z internetem, jak wszystko jest OK, przetestować stacje - czy logują się do domeny i poprawnie działają. |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Fri Nov 18, 2011 6:57 pm Temat postu: |
|
|
W sumie to switcha wyłączyłem z prądu na chwilę, ale tylko jego. W poniedziałek od rana jestem w szkole to będę coś z tym działał. Na razie dzięki i miłego weekendu. |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Mon Nov 21, 2011 9:41 am Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Zrestartowałem swith'a i serwer.
w ISA znów miałem "Stopped" na Microsoft Firewall i Remote Access Servive.
Po włączeniu tego (a co się włączało to wyłączało) serwer ma internet, a jednostki dostają IP lecz również i komunikat: "Platform Administrator Technology Server was not found" po tym następuje już okno logowania, a po zalogowani ten sam komunikat co w piątek o nim pisałem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Napinator Użytkownik Forum
Dołączył: 28 Jun 2008 Posty: 421 Pomógł: 17 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Tue Nov 22, 2011 10:42 am Temat postu: |
|
|
A zobacz czy usługa routingu jest włączona Mój komputer ->zarządzaj ->Usługi i aplikacje -> routing i dostęp zdalny |
|
Powrót do góry |
|
|
raafik Użytkownik Forum
Dołączył: 17 Nov 2011 Posty: 15 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Thu Nov 24, 2011 3:51 pm Temat postu: |
|
|
Dziękuje za pomoc. Okazało się ze był wirus, który namieszał we wszystkim. Niestety konieczna była ponowna instalacja pracowni.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|