Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rufusek3 Użytkownik Forum
Dołączył: 30 Jan 2008 Posty: 168 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Mon May 16, 2011 10:00 pm Temat postu: Profil administratora lokalnego |
|
|
Komputer w sekretariacie ma tylko użytkowników lokalnych. Sekretarka pracowała na koncie administratora lokalnego. Staram się kontrolować to co się dzieje na tym stanowisku ale w piątek po pewnych zmianach w programie sekretariatu Vulcan komputer został wyłączony (przez panią sekretarkę). W poniedziałek okazało się iż w "tajemniczy sposób zniknęło wszytko". Stwierdziłem iż profil administratora został zdublowany i pojawił się dodatkowy katalog C:\Document and Settings\Administrator.KOMPUTER007.000 (poprzedni nie ma dodatkowych zer). Stwierdziłem iż nie mam na tym profilu pełnych praw administratora ponieważ nie mogę dostać się do bazy danych systemu lokolnego zawierającego dane programu Vulcan. Zasatanawiam co było przyczyną utraty praw administratora no i oczywiście jak przywrócić te prawa i poprzedni katalog.
Czy ktoś miał podobny przypadek i może podzielić się informacją jak sobie z tym poradził?
Moje przypuszczenie to przynależność użytkownika do grupy administratorzy.
zamierzam to jutro sprawdzić? |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek Administrator
Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
|
Powrót do góry |
|
|
Roman Mor Moderator
Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 722 Pomógł: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Tue May 17, 2011 12:18 pm Temat postu: |
|
|
Przyczyną problemu może być uszkodzenie profilu przez np. niepoprawne wyłączenie komputera (wyłączenie zasilania zamiast zamknięcia systemu).
Próbowałeś przywracania systemu do stanu sprzed awarii? _________________ Pozdrawiam, RM |
|
Powrót do góry |
|
|
rufusek3 Użytkownik Forum
Dołączył: 30 Jan 2008 Posty: 168 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Tue May 17, 2011 1:39 pm Temat postu: |
|
|
W trybie awaryjnym próbowałem dostać się do zakładki grupy dla użytkownika i tego nie mogłem zrobić.
Jeśli chodzi o awaryjność to chodzi pewnie o ostatni dobre ustawienia systemu to zastanawiałem się nad tym ale system działa prawidłowo loguje się.
Dla mnie wniosek robić gohosty co też tak teraz czynię na stanowiskach. To dobre rozwiązanie.
Jedna ten problem nie jest w mojej kwestii już. |
|
Powrót do góry |
|
|
Napinator Użytkownik Forum
Dołączył: 28 Jun 2008 Posty: 421 Pomógł: 17 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Fri May 20, 2011 9:09 am Temat postu: |
|
|
Maciek napisał: | Spróbuj w trybie awaryjnym przejąć ten katalog i katalogi podrzędne na własność. |
Czy to próbowałeś ? wiesz jak się przejmuje prawa do katalogów ?
Stara zasada się powtarza, kopie zapasowe wykonywać :) |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek Administrator
Dołączył: 01 Nov 2004 Posty: 2225 Pomógł: 23 Skąd: z Księżyca
|
Wysłany: Fri May 20, 2011 2:02 pm Temat postu: |
|
|
Tak, robiłem to całkiem niedawno. Po awarii systemu nie można się było dostać do profilu, ani odczytać plików użytkownika, który najwidoczniej uczynił je "prywatnymi". Dopiero w trybie awaryjnym pojawiła się możliwość zmiany właściciela katalogu wraz z podkatalogami. _________________ Belfer.one.PL
Autorski Przewodnik Kulturalny |
|
Powrót do góry |
|
|
rufusek3 Użytkownik Forum
Dołączył: 30 Jan 2008 Posty: 168 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Fri May 20, 2011 7:12 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy to próbowałeś ? wiesz jak się przejmuje prawa do katalogów ? |
Nie miałem takiej okazji by to zmienić. Wiem co to są prawa NTFS i w jaki sposób określić przynależność dowolnego zasobu (pliku, katalogu) do konkretnego użytkownika. Jeśli ma Pan dla mnie jakiś przykład to chętnie go zobaczę.
Maćku, prawa dostępu do obu katalogów miałem tzn. mogłem otworzyć każdy plik skopować, kasować no więc nie jestem przekonane iż chodziło tu o parwa dostępu. Jedyny problem miałem z lokalnymi bazami SQL, które wykorzystuje program Vulcan sekretariat. Tam nie miałem odpowiedniego użytkownika.
Przepraszam jeśli wcześniej niezbyt jasno się wyraziłem ale teraz wiele zadań, które nieraz pokrywają się.
Trochę żałuję iż nie miałem czasu tego osobiście naprawić. Przypuszczać mogę tylko iż pomogła tu pomoc osoby: Roman Mor... choć się tego pewnie nie dowiem.
Dzięki za zainteresowanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Napinator Użytkownik Forum
Dołączył: 28 Jun 2008 Posty: 421 Pomógł: 17 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Sat May 21, 2011 1:05 pm Temat postu: |
|
|
Maciek napisał: | Spróbuj w trybie awaryjnym przejąć ten katalog i katalogi podrzędne na własność. |
To było pytanie do rufusek3 :) Macku domyślam się, że wiesz jak to zrobić, ale czy kolega rufusek3 wie jak przejąc własność ?
"Jedyny problem miałem z lokalnymi bazami SQL, które wykorzystuje program Vulcan sekretariat. Tam nie miałem odpowiedniego użytkownika. "
To znaczy, że co nie mogłeś otworzyć bazy ?
"Przypuszczać mogę tylko iż pomogła tu pomoc osoby: Roman Mor... choć się tego pewnie nie dowiem. o zgrozo !!!! wolę nie myśleć o tym co by się stało z bazą po użyciu tej opcji.
"Stwierdziłem iż profil administratora został zdublowany i pojawił się dodatkowy katalog C:\Document and Settings\Administrator.KOMPUTER007.000 (poprzedni nie ma dodatkowych zer). Stwierdziłem iż nie mam na tym profilu pełnych praw administratora ponieważ nie mogę dostać się do bazy danych systemu lokolnego zawierającego dane programu Vulcan."
Czy do tego właściwego profilu admina mogłeś się dostać ?, jaki komunikat pojawiał się z vulcana ? i najważniejsze, kto to naprawił :D |
|
Powrót do góry |
|
|
rufusek3 Użytkownik Forum
Dołączył: 30 Jan 2008 Posty: 168 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sat May 21, 2011 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | To było pytanie do rufusek3 Macku domyślam się, że wiesz jak to zrobić, ale czy kolega rufusek3 wie jak przejąc własność ? |
Przejąć własność czy przejąć na własność. Bo faktycznie nie wiem co to przejąć własność.
To znaczy, że co nie mogłeś otworzyć bazy ?
Komunikat dotyczył o ile pamiętam braku użytkownika do dostępu tych baz danych.
Cytat: | Czy do tego właściwego profilu admina mogłeś się dostać ?, jaki komunikat pojawiał się z vulcana ? |
Tak, nie mogłem się dostać. Dokładnego tekstu komunikatu nie mogę przytoczyć bo już nie pamiętam. Ale wyjaśnienie podałem powyżej tzn. moje tumaczeni.
Cytat: | kto to naprawił |
Nie znam osobiście tej osoby i pewnie się do wiem sposobu naprawy
Żałuję tylko iż brakło mi czasu na samodzielnie naprawieniu tego problemu.
Ten uśmiech na końcu mnie trochę zastanawia.
Traktuje to forum jako wymianę lub zdobywanie dodatkowej wiedzy. Pisanie czy ktoś coś umie czy nie to jest już ocena. Jeśli informacja od Maćka według kolegi żeywiście była najlepsza wystarczyło potwierdzić.
Pyanie: Czy kolega może mnie zna z widzenia? |
|
Powrót do góry |
|
|
Napinator Użytkownik Forum
Dołączył: 28 Jun 2008 Posty: 421 Pomógł: 17 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: Mon May 23, 2011 7:24 am Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o zmianę właściciela
"Ten uśmiech na końcu mnie trochę zastanawia.
Traktuje to forum jako wymianę lub zdobywanie dodatkowej wiedzy. Pisanie czy ktoś coś umie czy nie to jest już ocena. Jeśli informacja od Maćka według kolegi żeywiście była najlepsza wystarczyło potwierdzić."
Informacja od Maćka była błędna. Wystarczyło zmienić właściciela konta a do vulkanowskiej bazy pewnie też logujecie się na jakieś konto, pewnie na to wbudowane w systemie. Następnym razem wrzuć screeny bo podpowiedź typu "Dokładnego tekstu komunikatu nie mogę przytoczyć bo już nie pamiętam." nie pomaga w rozwiązaniu problemu.
Ps. Nikogo nie oceniam, sam jestem laikiem w tych sprawach :) a jak chcesz poznać odpowiedź na swoje pytanie to na pw zapraszam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|