Forum KOPI Strona Główna KOPI
Forum Klubu Opiekunów Pracowni Internetowych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacje klienckie nie łączą się z serwerem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KOPI Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Thu Nov 17, 2011 8:32 pm    Temat postu: Stacje klienckie nie łączą się z serwerem Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie.
Jestem opiekunem pracowni komputerowej w szkole.
Dwa dni temu podczas zajęć, jednostki klienckie zaczęły się zawieszać a po restarcie już się nie połączyły z serwerem. Ponowne uruchomienie serwera nic nie dało. Co więcej na serwerze nie można połączyć się z internetem - przeglądarki pokazują błąd serwera proxy. Nadmienię, że wszystkie konfiguracje nie były zmieniane. Nikt też nie miał dostępu do serwera.
Czy mogę prosić o jakąś pomoc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maciek
Administrator


Dołączył: 01 Nov 2004
Posty: 2225
Pomógł: 23
Skąd: z Księżyca

PostWysłany: Thu Nov 17, 2011 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wykonałeś zestaw standardowych czynności?
Nie można się zalogować? Czy tylko "nie ma internetu"?
Czy komputery dostają IP? Czy resetowałeś switcha?
Jaka to pracowania?
_________________
Belfer.one.PL

Autorski Przewodnik Kulturalny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Thu Nov 17, 2011 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Internet po za serwerem jest. Otwierając dowolną przeglądarkę na serwerze pojawia się komunikat o błędnym proxy.

Stacje podczas uruchamiania nie wykrywają serwera DNS więc prawdopodobni nie dostają IP.

Switha od Neostrady restartowałem.

Jest to pracownia MEN SBS 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maciek
Administrator


Dołączył: 01 Nov 2004
Posty: 2225
Pomógł: 23
Skąd: z Księżyca

PostWysłany: Thu Nov 17, 2011 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co nas tu obchodzi internet gdzie indziej. Zapytam jeszcze raz, czy możesz się zalogować na stacji jako np student001d? Jeśli nie to jak się logujesz?
Czy użyłeś w takim razie podstawowej komendy ipconfig /all - aby sprawdzić jaki jest numer IP stacji i czy taki być powinien?
A czy serwer sbs coś komunikuje?
_________________
Belfer.one.PL

Autorski Przewodnik Kulturalny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Thu Nov 17, 2011 9:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serwer nic nie komunikuje.

nie można się zalogować jako użytkownik np. student. Wyskakuje komunikat o braku użytkownika w danej domenie.

Jedynie przez login 'administrator' do konkretnej jednostki.

nie sprawdziłem IP, skoncentrowałem się na serwerze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Napinator
Użytkownik Forum


Dołączył: 28 Jun 2008
Posty: 421
Pomógł: 17
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Fri Nov 18, 2011 8:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może najpierw odpowiedz nam czy stacje klienckie pobierają adres ip z serwera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Fri Nov 18, 2011 12:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie mam możliwość sprawdzenia tego wszystkiego.
Stacje nie pobierają adresu serwera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Fri Nov 18, 2011 4:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem wyłączone w ISA Microsoft Firewall. Włączenie pomogło tym, że chwilowo internet na serwerze zadziałał a jednostki dostały adresy IP serwera. Logowanie kończy się na komunikacie: "Nie ma obecnie serwerów logowania dostępnych dla obsługi żądania logowania"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bw
Użytkownik Forum


Dołączył: 20 Oct 2008
Posty: 29
Pomógł: 1
Skąd: G-wo

PostWysłany: Fri Nov 18, 2011 5:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki komunikat może wystąpić, gdy zawiesi się switch. Należy wyłączyć wszystko: stacje, serwer, switch. Włączyć switch, poczekać około 2 minut, albo do chwili, kiedy switch wystartuje, (zapalą się kolorowe diody), włączyć serwer, sprawdzić jego działanie, połączenie z internetem, jak wszystko jest OK, przetestować stacje - czy logują się do domeny i poprawnie działają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Fri Nov 18, 2011 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie to switcha wyłączyłem z prądu na chwilę, ale tylko jego. W poniedziałek od rana jestem w szkole to będę coś z tym działał. Na razie dzięki i miłego weekendu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Mon Nov 21, 2011 9:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie.
Zrestartowałem swith'a i serwer.
w ISA znów miałem "Stopped" na Microsoft Firewall i Remote Access Servive.
Po włączeniu tego (a co się włączało to wyłączało) serwer ma internet, a jednostki dostają IP lecz również i komunikat: "Platform Administrator Technology Server was not found" po tym następuje już okno logowania, a po zalogowani ten sam komunikat co w piątek o nim pisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Napinator
Użytkownik Forum


Dołączył: 28 Jun 2008
Posty: 421
Pomógł: 17
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Tue Nov 22, 2011 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A zobacz czy usługa routingu jest włączona Mój komputer ->zarządzaj ->Usługi i aplikacje -> routing i dostęp zdalny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
raafik
Użytkownik Forum


Dołączył: 17 Nov 2011
Posty: 15
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Thu Nov 24, 2011 3:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje za pomoc. Okazało się ze był wirus, który namieszał we wszystkim. Niestety konieczna była ponowna instalacja pracowni.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KOPI Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group