Mirek Administrator
Dołączył: 04 Sep 2004 Posty: 974 Pomógł: 4 Skąd: Kęsowa
|
Wysłany: Wed Dec 02, 2009 7:04 pm Temat postu: Czarny ekran, migający kursor po logowaniu |
|
|
Na naszym Forum od jakiegoś czasu poruszany jest ten problem. Niestety, jak do tej pory brak właściwej odpowiedzi w tej sprawie. Na stronach
http://pomoc.koncept.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=130&Itemid=1 możemy
zapoznać się z częściowym rozwiązaniem tego zagadnienia. Czytamy tam:
Cytat: | pomimo faktu, iż nadal nie udało nam się odtworzyć w labolatorium problemu z "czarnymi oknami", znamy dwa rozwiązania, które pomagają. Niestety jednak nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jak bardzo skuteczne. Przekonamy się z Państwa pomocą. Pragniemy jednak dodać, że w czasie wcześniejszych prób w innych szkołach rozwiązanie to pomagało. |
Zaproponowane rozwiązania są nieco karkołomne, ale rzeczywiście trudno znaleźć właściwe, skoro problem pojawia się dość rzadko i to w najmniej oczekiwanym momencie. Obrazowe przedstawienie możliwe jest tylko na wirtualnych maszynach, gdyż dzieje się tak ze stacjami Visty podczas logowania. Możliwe rozwiązania przedstawiam na podstawie moich prób, które zdarzyło mi mieć kilka razy. Ponowne dodanie do domeny przez IPAT (co sugeruje Koncept) dało efekty na krótki czas. Dlatego wybrałem inną drogę doraźnego załatwiania tego zadania.
Ale od początku:
Objawy:
Logujemy zwykłego użytkownika na stacji z Vistą. Następuje próba uwierzytelniania i pojawia się czarny ekran a po chwili migający kursor. Absolutnie poza resetowaniem nic nie można zrobić. Proces trwa w nieskończoność. Po krótkiej chwili w lewym dolnym oknie pojawia się małe okno z przyciskami Przywróć i Zamknij. Użycie tego drugiego powoduje ponowne logowanie z podobnymi objawami. Użycie przycisku - Przywróć - uruchamia opcję właściwości drukarki sieciowej (u mnie HP 2015n). Pojawia się kilka komunikatów, które jednoznacznie wskazują na brak odpowiedzi wysłanych w poprzednim logowaniu, które skutkują zablokowaniem poprzez czarny ekran kolejnego logującego się zwykłego użytkownika.
Rozwiązanie:
1. Proste, to takie gdzie w takiej sytuacji doprowadzamy do ponownego logowania. Logujemy się na admina domeny a następnie ponownie na tego samego użytkownika. Czarny ekran już się nie pojawi do chwili, kiedy któryś z użytkowników ponownie nie zdąży wykonać polecenia wysłanego przez drukarkę (dzieje się to bez wiedzy użytkownika w tle innych procesów systemu). U mnie pomogło.
2. Inne rozwiązanie, to uaktualnienie sterowników do wspomnianej drukarki. By mieć pewność skutecznego działania jestem zmuszony czekać na kolejne wystąpienia takich sytuacji (jeśli takie wystąpią?). Jak do tej pory działa wszystko prawidłowo. |
|